با افزایش حمایت از جنبش Black Lives Matter ، شرکت هایی که تعهد عمومی به عدالت نژادی دارند ، درمورد نحوه رسیدگی به موضوع در داخل – و برخی از کارمندان در حال صحبت کردن هستند.
استارباکس در روز جمعه تصمیم قبلی را معکوس کرد برای ممنوعیت کارگران از پوشیدن پوشاک Black Lives Matter در شغل ، اعلام کرد که این شرکت قصد دارد یک T جدید را طراحی کند. پیراهن برای کارمندان مزین به ده ها علائم اعتراض آمیز ، از جمله “موضوع زندگی سیاه” و “بدون عدالت ، صلح” است.
“تا زمان رسیدن اینها ، ما شنیده ایم که شما می خواهید حمایت خود را نشان دهید ، بنابراین شما باشید” ، مدیران شرکت در یک پست وبلاگ نوشت. ” پیراهن یا تی شرت BLM خود را بپوشید. ما بسیار به حمایت پرشور شما از بشریت مشترک خود افتخار می کنیم. ” آنها افزودند: شبکه مشارکتی Starbucks Black Partner و متحدین ، ​​پیراهن را ایجاد کردند “تا اهمیت تاریخی این زمان را بشناسند”. “با هم ، ما در حال گفتن هستیم: Black Lives Matter و قرار است همه ما را با هم کار کند ، تا روی تغییر تأثیر بگذارد.”
Y-Vonne Hutchinson ، مدیرعامل و بنیانگذار شرکت مشاوره در زمینه تنوع و گنجاندن ReadySet ، به MarketWatch گفت “این خبر بسیار خوبی است که Starbucks به کارمندان و مشتریان خود گوش داده است – اما افزود که وی فکر می کند” این گنگ نیاز را نشان می دهد. برای تغییر عمیق تر درون استارباکس. ”
“این نشانه عدم درک اساسی پیرامون جنبش Black Lives Matter ، مسائل مربوط به نژادپرستی سیستمیک و نقش Starbucks به عنوان یک مارک و کارفرمای محبوب است.” “من امیدوارم که آنها از این وضعیت درس بگیرند و از آن به عنوان یک کاتالیزور برای شروع فرآیند تحول استفاده کنند.”
وكلاي اشتغال ، پائولا برانتنر ، رئيس جمهور و رئيس جمهور راه حل هاي كار PB ، گفت كه اقدامات استارباكس “براي پاسخگوي لحظه به لحظه و آنچه شرکاي آنها مي خواهند شركتشان براي آن موضع گيري كند ، بسيار پاسخگو بوده است.” وی افزود: “این بیانیه با مارک استارباکس و آنچه من از فرهنگ آنها می دانم مطابقت دارد ، نشان می دهد که شرکت ها باید آماده باشند تا به آنچه کارمندان خود می خواهند گوش دهند و فقط به دیدگاه های مدیریت شرکت یا قوانین محدودکننده تحمیل نشوند که باعث می شود کارمندان قهوه خانه کنند یا با مخالفت عمومی صحبت کنید ، “او گفت.
تغییر سیاست پس از واکنش شدید به گزارش خبر BuzzFeed درباره یادداشت شرکت داخلی که توصیه می کرد لباس و لوازم جانبی Black Lives Matter به خط مشی کد لباس Starbucks پیروی نکند – و توضیح داد که” همزن هایی که اشتباه اصول بنیادین جنبش Black Lives Matter “ممکن است” آنها را بطور عمدی مجبور به تقویت تقسیم کنند. ” کد لباس شرکت می تواند هر دکمه یا پینی را که “با امنیت تداخل می کند یا به روابط بین مشتری آسیب می زند یا به صورت غیر منطقی در تصویر عمومی Starbucks دخالت می کند ، ممنوع می کند” و همچنین پین ها یا دکمه های “طرفدار یک مسئله سیاسی ، مذهبی یا شخصی” را یادداشت می کند. گفت.
برخی از کارگران استارباکس که با BuzzFeed صحبت کردند ، تصمیم اولیه شرکت را “شگفت آور و ناامیدکننده” خواندند – خصوصاً با توجه به Starbucks ” پشتیبانی عمومی از دلایل نژادی نژادپرستانه – و گفتند که باعث شده صدای آنها احساس” خاموش شد ، “با اشاره به اینكه این شركت اجازه می دهد لوازم جانبی و پیراهن هایی را جشن بگیرد كه از حقوق LGBTQ تجلیل می شود. ممنوعیت هشتگ #BoycottStarbucks را ایجاد کرد که ویروسی شده است.
یک سخنگوی استارباکس روز پنجشنبه به MarketWatch گفت که این شرکت “متعهد شده است تا وظیفه ما را برای خاتمه دادن به نژادپرستی سیستمیک انجام دهد.”
شرکت ها می توانند کد لباس داشته باشند ، اما نمی توانند تبعیض آمیز باشند
هیچ قانون فدرال وجود ندارد و فقط یک تعداد انگشت شماری از قوانین ایالتی ” ، که به طور بالقوه از حق یک کارمند برای صحبت کردن در مورد مسئله مهم اجتماعی محافظت می کند ، “برانتنر گفت. و در حالی که شرکت ها مجاز به داشتن کد لباس هستند ، آنها مجاز نیستند آنها را به روش های تبعیض نژادی اعمال کنند. “مطمئناً اگر کارمند سیاه پوست به دلیل پوشیدن [پیراهن مشکی سیاه] اخراج شود ، اما کارمند غیر سیاه به دلیل پوشیدن چیزی مشابه خاتمه نمی یابد ، خلاف این قانون است.” مانند پیراهن “همه زندگی” او گفت
سازمان حقوق مدنی غیرانتفاعی محل کار ، انصاف ، که برانتنر قبلاً توصیه و رهبری می کرد ، خاطرنشان می کند که ” خط مشی های لباس باید همه کارمندان را هدف قرار دهد ، نه فقط شما. ” وی گفت: “در حالی که کارفرمایان در اجرای مقررات مربوط به لباس پوششی ، از عرض جغرافیایی نسبتاً مطلوبی برخوردار هستند ، اگر احساس می کنید حقوق حریم خصوصی شما توسط کارفرمای شما نقض شده است یا فکر می کنید اجرای کد لباس تبعیض آمیز است ، با وزارت کار دولت یا یک وکیل خصوصی تماس بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر ، “این سازمان می گوید.”
ممکن است در مواردی که تبعیض آشکار نشان نمی دهند ، یک راه حل قانونی وجود داشته باشد. اما شرکت ها در دادگاه افکار عمومی نسبت به این که چنین رفتارهایی را ندانند نسبتاً حساس هستند ، اضافه کرد ، “بنابراین احتمالاً این راه در حال حاضر راه است.”
“این کشور در حال تغییر عمده است”
باریستاهای استارباکس تنها کارمندان روبرو نیستند که تلاش کرده اند از جنبش Black Lives Matter در محل کار حمایت کنند. کوینتون دسامورس ، 18 ساله اهل لیگی آکرز ، فلوریدا ، می گوید که این ماه پس از استعفای خود در سوپر مارکت استیکس استعفا داد ، پس از آنکه یک مدیر دستیار در ابتدای شیفت 6 ژوئن از وی خواست تا یک ماسک صورت که دارای اصطلاح “BLM” است ، برداشته شود. . ”
مدیر گفت كه وی شخصاً مشكلی با ماسك نداشته است ، دزمورس به MarketWatch گفت ، اما افزود كه وی هنوز مطمئن نبود كجا شركت در این مسئله ایستاده است – در بیانیه ای Desamours گفت كه وی “نگران کننده” است. این نوجوان گفت مدیر همچنین به او گفت كه خود و دیگران را كه در آنجا كار می كنند در معرض خطر قرار می دهد و گفت كه دزامورس نمی تواند برگردد تا با ماسك كار كند. وی گفت: “اما این ماسک من بود ، بنابراین من تصمیم به ترک آن گرفتم.”
در حالی که زنجیره سوپرمارکت ماسک هایی با “پیام رسانی غیر Publix” را ممنوع کرده است ، دزمورس ادعا می کند که این قانون به شدت در فروشگاه وی اجرا نشده است ، و با اشاره به نقاب های همکارانی که از طراحی گل و یک طنز استفاده می کنند ، استفاده نمی شود.
او بعدا خواستار استعفا از کارفرمای خود یک ماه و نیم شد. وی گفت ، یک مدیر ولسوالی چند روز بعد برای عذرخواهی و ارائه موقعیت خود تماس گرفت ، گفت که استعفای وی هنوز از بین نرفته است. اما دزامورس گفت که دیگر نمی خواهد در آنجا کار کند.
“این کشور یک تغییر اساسی را پشت سر می گذارد ، و من نمی خواهم بخشی از شرکتی باشم که نمی خواهد بخشی از این تغییر باشد.” “من می دانم که مردم چگونه تلاش می کنند تا [بیانیه های زندگی سیاه] را به یک بیانیه سیاسی بچرخانند ، اما اساس نهضت برابری است ، و این همان چیزی است که من آن را دیدم – و این همان چیزی است که من به آنها گفتم.”
Publix یک درخواست MarketWatch را برای اظهار نظر در مورد حساب Desamours برنگرداند. اما در پاسخ به استعلام در مورد یک حادثه مشابه ، پیامی که در حساب کاربری مشتری پیمایشی Publix منتشر شده است جمعه گفت: ” ما تعداد قابل توجهی از پوشش های صورت را سفارش داده ایم تا به عنوان بخشی از سیاست اجباری پوشش چهره ما به همکارانمان ارائه دهند. با توجه به تقاضای تأثیر در دسترس بودن ، ما به همکاران اجازه داده ایم تا در روزهای آینده ماسک های پزشکی / جراحی ، ماسک های گرد و غبار و پوشش صورت پارچه بپوشند تا اینکه به روکش یکنواخت صورت آنها برسد. خط مشی یکسان ما پیامهای غیر Publix را مجاز نمی کند. ”
این شرکت افزود: “تمرکز ما بر اطمینان از استقبال از محیط کار و خرید برای همه همکاران و مشتریان است.” a href = “https://corporate.publix.com/about-publix/culture/commission-to -diversity “target =” _ blank “rel =” noopener noreferrer “> پیوند به یک صفحه که در آن اهداء یک میلیون دلاری Publix به شرکت های وابسته به لیگ ملی شهری در کنار یادداشت مدیرعامل تاد جونز به همکاران در مورد بی عدالتی های نژادی و تنوع اشاره شده است. p >
در یک حادثه مشابه در تاریخ 5 ژوئن ، یک کارمند سوپر مارکت مارتین در گرانگر ، هند ، گفت که وی پس از که گفته می شود او نتوانسته است ماسک” Black Lives Matter “را که در طول دو شیفتش پوشیده بود بپوشد. p >
“امروز من توسط مدیر فروشگاه خود مطلع شدم که شکایت های مشتری زیادی علیه من به دلیل پوشیدن این پرونده مطرح شده است که دفتر شرکت به من دستور داده است که آن را نپوشم. در همین حال ، مارتینس هیچ بیانیه ای در مورد همبستگی کارگران سیاه پوستان یا مشتریان خود اعلام نکرده است ، “اوری ورول در یک پست در فیس بوک نوشت.
“برخی ممکن است بگویند من از سیاست استفاده شرکت ها برای استفاده از آنها به عنوان” بستر “استفاده کردم ،” وی افزود ، “اما من معتقدم مارتین باید صحبت کند و به طور جدی با نژادپرستی مبارزه کند ، خصوصاً به این دلیل که آنها به یک پایگاه مصرف کننده عمدتاً سفید خدمت می کنند و این تمایل دارند افرادی باشید که باید بیشترین شنیدن را داشته باشند. ”
مارتین یک درخواست MarketWatch برای اظهار نظر بازگرداند. سخنگوی به South Bend Tribune گفت که این شرکت در حمایت از برابری نژادی ایستاده است ، و” احترام یکی است. از ارزش های اصلی ما ، و به همین ترتیب ، تمام همکاران ما مسئولیت ایجاد یک محیط حمایتی و استقبال کننده را دارند که برای همه افراد ارزش قائل باشد. ”
دنیس ایدزون ، رئیس جمهور موقت و مدیرعامل مادر مارتین SpartanNash ، اخیراً از آمریکایی ها خواسته شده است ” قدم بردارند و بیشتر برای ریشه کن کردن نژادپرستی انجام دهید ، “و گفت که این شرکت به کارمندان فرصت می دهد تا” آموزش عزت و احترام و آموزش تعصب ناخودآگاه را انجام دهند. ”
حمایت از موضوع زندگی سیاه در هفته های اخیر رشد یافته است
نظرسنجی ها افزایش چشمگیر حمایت آمریکایی ها از جنبش Black Lives Matter را با گذشت زمان نشان می دهد. نظرسنجی یاهو نیوز / YouGov در این ماه ، به عنوان مثال ، دریافت که 57٪ از بزرگسالان آمریکایی” بسیار یا تا حدودی مطلوب “دارند نمای جنبش. در مقابل ، فقط 27٪ از بزرگسالان ایالات متحده در نظرسنجی YouGov در سال 2016 گفتند که “به شدت یا قدری” این جنبش را تصویب کردند.
اعتراضات اخیر ناشی از قتل جورج فلوید به نظر می رسد که حمایت قابل توجهی از موضوع زندگی سیاه را جلب کرده اند: مقاله ای در تاریخ 10 ژوئن در نیویورک تایمز ، با استناد به داده های شرکت تحقیق و تفحص Civiqs ، گزارش داد که پشتیبانی از جنبش افزایش یافته است. دو هفته قبل تقریباً به همان میزان که در دو سال گذشته بوده است
“به نظر می رسد که بیشتر مردم در حال تأیید هستند و اظهار می کنند که زندگی سیاه مهم است و نه گفتن” من بخشی از یک جنبش یا بخشی از یک سازمان هستم “یا هر نوع مفهومی که با آن انجام شود ، کوینتا رابرسون ، استاد مدیریت دانشگاه ویلانووا که در زمینه تنوع و گنجاندن تخصص دارد ، به MarketWatch گفت.
راسون افزود: “این یک بیانیه مطلق است – زندگی سیاه – بنابراین من فکر می کنم این همان چیزی است که گفته می شود.” “پس از شروع تفسیر و مقایسه بیشتر و ارزیابی بیشتر ، این جایی است که ما شروع به دیدن اختلاف می کنیم.”
این سه کلمه “جریان اصلی تر” شده اند ، “برانتر گفت. وی گفت: “مردم درك كردن درک مشكلات سیاه زندگی به عنوان یك جنبش تندرو یا خشونت آمیز است و اجازه نمی دهند كه هویت آن توسط كسانی كه از آنچه بیان می كند ناراحت هستند ، پاشیده نشود.”
هاچینسون گفت ، در همین حال ، مارک های تجاری “قدرت پیام رسانی به عدالت اجتماعی” را می شناسند. او به نایک افزایش فروش پس از اینكه کمپانی از بازیکن سابق NFL كولین كاپرنیك در اعتراض خود به بی عدالتی های نژادی و وحشیگری پلیس حمایت كرد.
گفت: “بازاریابان و مدیران برند به آن توجه می کنند ، بنابراین پیام رسانی از طرف شرکت تغییر کرده است.” “من هنوز نمی دانم که برای شیوه های واقعی شرکتها از نظر محل برخورد لاستیک در جاده ها چیست: آیا مشاغل استخدام ، تبلیغ و پشتیبانی از کارمندان سیاه پوست خود را استخدام می کنند؟ آیا به مشتریهای سیاه خود احترام می گذارند؟ این نوع تغییر سیستمی است که به نظر می رسد در حال رخ دادن است ، اما من فکر می کنم برای دیدن چقدر واقعی این زمان لازم است. ”
او افزود ، این تغییر شامل حمایت از کارمندان می شود که تصمیم می گیرند به طور علنی از ماده سیاه زندگی در محل کار پشتیبانی کنند.
“آنها اظهارات خود را ابراز كردند ، آنها به آنها كمك كردند يا سعي كردند سيستم هاي پشتيباني كنند.” “اما چیز بعدی چیست؟ چگونه آنها شروع به تغییر فرهنگ یا ساختار سازمانهای خود می کنند تا این امور به روشی پایدار برطرف شود؟ ”
برانتنر گفت ، شرکت ها باید هنگامی پاسخ دهند که رفتارشان با کارمندان با تصویر عمومی که آنها پرورش داده اند مغایرت داشته باشد. وی گفت: “وقتی یک شرکت بیرون می آید و درباره وقایع غم انگیز و چگونگی حمایت از کارمندان سیاه پوست خود صحبت می کند و آنها در جوامع سرمایه گذاری می کنند … اگر حوادثی در این شرکت رخ دهد که با آن مطابقت نداشته باشد ، فکر می کنم شرکت ها در آنجا شرکت کنند. آسیب پذیر ترین در حال حاضر. ”
‘آنها فقط باید برخی از عضلات را در پشت این تصمیم قرار دهند.
هاچینسون استدلالی را خریداری نمی کند که سیاست های حاکم بر کارکنان لباس مشکی زندگی برای حفظ امنیت کارگران است. به گفته وی ، مدیران و كارمندان فروشگاه باید با مراجعه به مقامات راحت باشند یا مشتریانی را كه به همكارانشان مزاحمت می كنند بوت می شوند.
“آنها ملزم به خدمت به شخصی نیستند كه با ارزش های آنها مطابقت نداشته یا به خوبی با كارمندانشان رفتار نمی كند – آنها فقط باید برخی از عضلات را در پشت این تصمیم قرار دهند.” “اگر کسی دارید که [یک سنجاق مشکی زندگی می کند] و آن نوع پشتیبانی را ندارد ، آن موقع خطرناک می شود.”
هاچینسون گفت: مشمولان سیاه پوست نیست – “که در بسیاری از موارد تحمل این نژادپرستی سیستمیک ، نهادی” و اغلب قدرت کمتری در کار دارند – مسئولیت تغییر قوانین را به عهده بگیرند. او گفت ، این کار برای کارگران با امتیاز است ، که می توانند قدرت خود را به عنوان متحدین به کار گیرند.
دزامورس ، که به منظور بازی در بسکتبال در پاییز به کالج ASA در میامی می رود ، گفت که او در مکانی پایدار از نظر مالی قرار دارد که استعفای وی را امکان پذیر کرد. اما او تصدیق كرد كه بسیاری دیگر در یكدیگر قرار ندارند.
“من می دانم که بسیاری از افراد ممکن است در کار با تبعیض ، نژادپرستی یا نابرابری در محل کار روبرو شوند ، اما آنها باید بمانند – آنها باید آنچه را که باید انجام دهند برای پرداخت قبض خود انجام دهند.” “خوشحالم که توانستم موضع گیری کنم و صدایی برای افرادی باشم که نمی توانند همیشه این کار را انجام دهند.”