مشاغل تبلیغاتی Google به دلیل صنعت مسافرتی که دارای کرونا ویروس است ، روند کاهشی بزرگی را تجربه می کند.
با توجه به داده های شرکت تحقیقاتی eMarketer ، این صنعت غول پیکربندی برای اولین بار در بیش از یک دهه افت درآمد آگهی خود را مشاهده می کند ، زیرا صنعت مسافرت – که به طور معمول یکی از سنگین ترین خرج کنندگان این پلتفرم است – به عنوان تعطیلات بازگردد. به دلیل بیماری همه گیر مجبور شده اند ماه ها در خانه بمانند
پیش بینی می شود درآمد آگهی ایالات متحده Google در پایان سال 5.3 درصد کاهش یابد و به 39.6 میلیارد دلار برسد. eMarketer می گوید ، این کاهش سهم بازار شرکت کوه مستقر در کالیفرنیا از 31.6 درصد به 29.4 درصد کاهش یافته است.
شرکت تحقیقاتی برای اولین بار ردیابی اعداد Google را در سال 2008 آغاز کرد و گزارش دوشنبه نشان دهنده اولین باری است که تاکنون تخمین زده شده است.
نیکول پرین ، تحلیلگر اصلی eMarketer گفت: “درآمد آگهی امسال عمدتاً به دلیل کاهش چشمگیر در هزینه های تبلیغ کننده سفر ، که در گذشته به شدت روی محصولات تبلیغاتی جستجوی Google متمرکز شده است ، کاهش می یابد.”
پرین با بیان اینکه آمازون تبلیغات خود را از جستجوی گوگل در جستجوی گوگل در ابتدای همه گیر محروم کرده است ، عنوان کرد که تلاش کرد تا تقاضای مشتری را حفظ کند برای محصولات خود.
پیش بینی می شود دو رقبای اصلی گوگل در فضای تبلیغاتی ، فیس بوک و آمازون ، رشد آنها را امسال به شدت کند ببینند ، اما وارد قلمرو منفی نمی شوند. سهم فیس بوک در بازار تبلیغات دیجیتال از 22.7 درصد به 23.4 درصد افزایش می یابد ، در حالی که آمازون شاهد افزایش قطعه پای آن از 7.8 درصد به 9.5 درصد خواهد بود.