اپل روز پنجشنبه از فروش و سود حاصل از انتظارات وال استریت خبر داد ، با مدیر اجرایی تیم کوك گفت كه فروش چین “در مسیر صحیح” قرار گرفته است زیرا این كشور از ریزگردهای جدید باز می شود.
اما کوک گفت پیش بینی نتایج کلی برای سه ماهه فعلی به دلیل عدم اطمینان ایجاد شده توسط ویروس غیرممکن است.
چند شرکت آمریکایی در معرض شیوع coronavirus مانند Apple قرار گرفته اند که فروش آیفون آنها در سه ماه مارس کاهش یافته است زیرا فروش دستگاه ها فقط در بسیاری از مناطق مجبور به فروش آنلاین شده اند.
فروش خدمات مانند پخش محتوای تلویزیون با میلیاردها نفری که در خانه های خود قفل شده اند ، افزایش یافت
چین ، جایی که ویروس برای اولین بار کشف شد ، هر دو یک بازار بزرگ برای اپل است ، تقریباً یک ششم از فروش کلی آن را تأمین می کند ، و همچنین بسیاری از کارخانه های قرارداد اپل است.
اپل فروش چین با 9.46 میلیارد دلار را در مقایسه با سال گذشته کمتر از یک میلیارد دلار نشان داد ، نشانه احتمالی چگونگی کرایه این شرکت با ظهور سایر بازارها از کمبود قفل است.
کوک به رویترز گفت: “هنگامی که این بسته شدن در پایان ماه ژانویه به مرحله اجرا درآمد ، شاهد تقاضای بسیار فزاینده تقاضا برای ماه فوریه بودیم.”
اپل به آرامی فروشگاه های چینی را بازگشایی کرد و همه آنها تا اواسط ماه مارس دوباره فعال شدند. “در مقایسه با فوریه ، ما شاهد پیشرفت خوبی در ماه مارس و پیشرفت در ماه آوریل بودیم. چین در مسیری صحیح قرار گرفته است. ”
اپل گزارش فروش 58.3 میلیارد دلاری و سود 2.55 دلار در هر سهم را برای سه ماهه دوم مالی خود که در ماه مارس به پایان رسید ، در مقایسه با سال گذشته نتایج 58 میلیارد و 2.46 دلار و بالاتر از آنالیزور تخمین زد 54.5 میلیارد دلار و 2.27 دلار ، طبق داده های IBES از Refinitiv.
سهام اپل ، که بیش از 2 درصد تعطیل بود ، در تجارت گسترده 1.8 درصد دیگر به 288.45 دلار رسید.
کوک گفت که در طی پنج هفته اول سه ماهه دوم مالی ، “این زمان باورنکردنی بود که ما خیلی سریع رشد می کردیم و قرار شد که اساساً در پایان عالی هدایت ما قرار بگیریم” بین 63 میلیارد دلار و 67 میلیارد دلار فروش
با انتشار ویروس در چین ، به سرعت زنجیره تغییر کرد و به زنجیره تأمین و فروش اپل در آنجا ضربه زد و به محض بازگشت فروشگاه ها و کارخانه های قراردادهای اپل به سایر نقاط جهان رسید. اپل با روش معمول خود در ارائه محدوده فروش تخمینی برای سه ماهه فعلی شکست.
“سؤال این است: چه موقع فروشگاه ها بازگشایی می شوند ، چه موقع پناهگاه ها بسته می شوند ، چه زمانی راحت است که به کار در فروشگاه ها بازگردید و مصرف کنندگان بیرون بیایند؟” کوک گفت “به جای اینکه وانمود کنیم که می توانیم آن را طرح ریزی کنیم ، ما خیلی سر راست هستیم و می گویم فاقد دید کافی برای انجام آن هستیم.”
در ماه فوریه ، اپل به سرمایه گذاران هشدار داد كه احتمالاً رهنمودهای مالی خود را برای سه ماه مارس برآورده نمی كند و می تواند با كمبود آیفون مواجه شود زیرا سفارشات قفل در چین كارخانه ها را بسته و اپل را مجبور به تعطیل كردن فروشگاه های خود در آنجا می كند.
اپل اواسط ماه مارس فروشگاه های خود را در چین بازگشایی کرد و کارخانه ها تولید را از سر گرفتند – اما تا آن زمان ، این بیماری همه گیر در اروپا و سایر نقاط جهان گسترش یافته بود که فروشگاه های اپل را در خارج از سرزمین اصلی چین ، هنگ کنگ ، تایوان و کره جنوبی بسته شد.
بسته شدن ، به همراه سفارشات قفل کردن در بسیاری از بازارهای مهم اپل مانند ایالات متحده و اروپا ، اپل و بزرگترین شرکای فروش خود را در صنایع خرده فروشی و حامل های تلفن همراه مجبور کرده است که بیشترین فروش را بصورت آنلاین یا از طریق وانت حاشیه ای انجام دهند ، از جمله این موارد به تازگی راه اندازی iPhone SE 2.
کوک از اظهار نظر در مورد اینکه آیا اپل با اختلال در زنجیره تأمین برای دستگاه هایی که در اواخر سال جاری عرضه می شوند ، خودداری کرد ، اظهار داشت که این شرکت در مورد محصولات آینده اظهار نظری نمی کند. وی گفت زنجیره تأمین شرکت اپل “در پایان ماه مارس” پشتیبان گیری و به کار انداخته است. ”
کوک اظهار داشت که او از فروش اولیه دستگاه جدید به همراه مک و آیپد های جدید منتشر شده در سه ماهه دوم مالی خوشحال است ، اما اپل در ماه های آینده در معرض نیروهای گسترده تر بازار خواهد بود.
کوک به رویترز گفت: “ما به وضوح از محیط اقتصادی ماکرون مصون نیستیم – من مطمئن نیستم که کسی در این مرحله مصون باشد.” وی گفت: “ما در درجه اول روی کارهایی که می توانیم انجام دهیم کمک می کند تا به موقعیتی که جهان در آن است کمک کنیم و به اقتصاد اجازه خواهیم داد که از خودش مراقبت کند. در مقایسه با قسمت آخر مارس و آغاز آوریل ، شاهد نیمه دوم ماه آوریل بهتر بودیم. ”
اپل گفت فروش آیفون 29.0 میلیارد دلار بود ، از 30.9 میلیارد دلار در سال گذشته ، در مقایسه با تخمین های تحلیلگر 28.4 میلیارد دلار ، به داده های FactSet کاهش یافته است.
بخش فروش بخش خدمات اپل ، که شامل با توجه به داده های FactSet ، ذخیره سازی iCloud و همچنین خدمات پخش آن برای موسیقی و نمایش های تلویزیونی 13.4 میلیارد دلار بوده اند ، در مقایسه با تخمین های تحلیلگر 129 میلیارد دلار.
کو گفت اپل دارای 515 میلیون مشترک برنامه و خدمات در سکوی اپل است که نسبت به سال گذشته 125 میلیون نفر افزایش یافته است.
با توجه به داده های FactSet ، بخش پوشیدنی و لوازم جانبی اپل ، که شامل AirPods و Apple Watch اپل است ، 6.3 میلیارد دلار بود ، در مقایسه با تخمین های تحلیلگر 6.7 میلیارد دلار.
به اشتراک بگذارید: Facebook T witter

صفحه تلنگر

WhatsApp Email کپی