خلبانان هواپیمایی پاکستان که ماه گذشته سقوط کرد ، و تمام 98 نفر را به قتل رساندند ، طبق گفته یک گزارش رسمی در مورد این اشکال – در حالی که مشغول گفتگو در مورد این اشکال بودند – توسط همه گیری کرونور ویروس مشغول پریشانی و حواس پرتی بودند – تلاش برای فرود با چرخها که هنوز در اولین تلاش خود بودند. فاجعه
هواپیمای هواپیمایی بین المللی پاکستان در تاریخ 22 ماه مه ، درست چند روز پس از آنکه کشور محدودیت های کوراو ویروس را برداشته و پروازهای داخلی را از پیش از یک تعطیلات بزرگ مسلمان که پایان ماه مبارک رمضان است ، به منطقه مسکونی در نزدیکی فرودگاه بین المللی جناح در کراچی خاموش کرد. .
فقط دو نفر زنده ماندند سقوط ایرباس A320 ، که 91 مسافر و هشت نفر از خدمه آن را حمل می کرد. یک دختر 13 ساله محله به شدت مجروح شد و بعداً در بیمارستان درگذشت.
روز چهارشنبه ، وزیر هواپیمایی حمل و نقل پاکستان مقصر “خطای انسانی” توسط خدمه کابین خلبان و همچنین کنترل کننده های عبور و مرور هوایی که دیدند دو موتور هواپیما باند را با دوش از جرقه ها می اندازند ، اما به خلبانان نگفت. p >
این گزارش گفت: محققان تشخیص دادند كه هواپیما هنگام نزدیك شدن به باند ، بیش از دو برابر ارتفاع صحیح داشته است.
با توجه به یافته ها ، خلبانان در هنگام تلاش برای فرود دوم ، موتورهای آسیب دیده را خراب کردند.
غلام سرورخان وزیر هوانوردی با اعلام این یافته ها در پارلمان گفت: “خلبان و همچنین کنترل کننده از قوانین استاندارد پیروی نمی کنند.”
وی گفت كه كاپیتان – كه با اولین افسر در مورد همه گیری صحبت كرده بود – دستورالعمل های كنترلگر را در هنگام تلاش برای فرود نادیده گرفت.
مردی در نزدیکی جایی که هواپیمای هواپیمایی بین المللی پاکستان در کراچی ، پاکستان سقوط کرده است ، قدم می زند. RIZWAN TABASSUM / AFP از طریق گتی ایم figcaption > شکل>
خان گفت: “خلبان و خلبان متمرکز نبودند و در طول مکالمه در مورد coronavirus صحبت می کردند.”
طبق گزارش ضبط صوت ، خلبانان در مورد پرواز در مورد پرواز كروناویروس – كه ظاهرا خانواده های آنها را تحت تأثیر قرار داده بود – در طول پرواز بحث كرده بودند.
خان گفت: این تصادف در حالی رخ داد که خدمه بار دیگر سعی در فرود آمدن کردند و کنترل کننده ترافیک سه بار به خلبان گفت که هواپیما برای فرود خیلی کم است اما او از گوش دادن خودداری کرد و گفت که او مدیریت خواهد کرد. >
خان بعداً به خبرنگاران گفت كه وقتی هواپیما برای رسیدن به فرود دوم در حال نزدیك شدن بود ، فاقد قدرت كافی بود اما خلبانان “دوباره شروع به گفتگو در مورد كرونا كردند.”
خان گفت چند دقیقه قبل از تصادف ، خلبان اضطراری را اعلام کرد و اظهار داشت که هر دو موتور شکست خورده اند.

را ببینید همچنین

پس از سقوط هواپیما در پاکستان ، شهرها با ضایعات شکسته شده اند

هواپیمای پاکستانی با بیش از 100 نفر در داخل سقوط کرد …

“آخرین سخنان خلبان ،‘ خدایا! خدايا اوه خدا ، “اضافه کرد.”
خان گفت: هواپیما “قبل از سقوط” هیچ تقصیر فنی نداشته است و خلبانان بسیار باتجربه سالم بودند – اما “به دلیل بیش از حد امنیت و عدم تمرکز” این فاجعه اتفاق افتاد.
وزیر همچنین به بررسی نگران کننده مدارک خلبانی اشاره کرد و گفت: تحقیقات سال گذشته نشان داد که 262 تن از 860 خلبان فعال پاکستان دارای مجوزهای جعلی بوده اند یا در امتحانات تقلب کرده اند – از جمله تعداد نامشخصی از خلبانان PIA.
سخنگوی شرکت گفت: PIA نزدیک به 150 نفر از 426 خلبان خود را در میان این سؤال مبنی بر داشتن مجوزهای “مشکوک” ، پایه گذاری خواهد کرد.
به گزارش آژانس فرانس پرس ، قاسم قدیم ، سخنگوی انجمن خلبانان هواپیمایی پاکستان ، یافته های این حادثه را “حواس پرتی” خواند.
“چگونه ممکن است این اتفاق بیفتد؟ این فقط برای من حیرت می کند ، “او گفت. بزرگترین خلبانان با بهترین رکورد ها اشتباه کرده اند. انسان ها اشتباه می کنند. ”
در این گزارش اسامی خلبانان ذکر نشده است ، اما یک مقام ارشد هواپیمایی به AFP گفت کاپیتان سجاد گل است ، که 25 سال پیش به PIA پیوست و 17،000 ساعت تجربه پرواز از جمله 4500 ساعت در A320s را جمع کرده بود.
شمع روشن می شود در کراچی ، پاکستان در حین هوشیاری برای قربانیان سقوط هواپیمای هواپیمایی بین المللی پاکستان. ASIF HASSAN / AFP از طریق گتی ایماژها
دبیر انجمن خلبانان هواپیمایی پاکستان به رویترز گفت که انتظار می رود خلبانان در طی مراحل حساس مانند فرود آمدن پریشان نشوند ، اما برای گزارش كامل عوامل دیگر نیز باید مورد تحقیق قرار گیرند.
“گفته شد كه خلبانان مشغول گفتگو در مورد تاج بودند و احتمالاً آنها از چند مورد غافل شده اند ،” او گفت ، اما دلایل دیگر درگیر بودند ، از جمله “عدم حمایت مناسب از كنترل ترافیك هوایی.” / p>
انتظار می رود یک گزارش کامل در پایان سال منتشر شود
با سیم پست