بوئینگ در مناطقی که بخش هایی از بدنه به یکدیگر متصل شده اند ، نقص تولیدی در برخی از 787 فروند هواپیمای دوربرد خود پیدا کرده است ، آخرین اشکال برای سازنده هواپیما است که 737 Max هنوز پس از دو تصادف کشنده هنوز زمینی است.
این شرکت روز جمعه گفت كه هشت هواپیما قبل از اجازه پرواز باید مورد بازرسی و تعمیر قرار گیرند و با شركت های هواپیمایی تماس گرفت كه این هواپیماها را از سرویس خارج كرد.
بوئینگ از شناسایی خطوط هوایی درگیر خودداری کرد ، اما شرکت هواپیمایی یونان ایرلاین ، ایر کانادا و سنگاپور ایرلاینز تأیید کردند که هرکدام یک هواپیما برای بازرسی در اختیار زمین قرار گرفته اند.
بوئینگ گفت که این کشور “دو مسئله ساخت مجزا” را به سمت عقب برخی از 787 کشف کرده است ، به این معنی که هواپیماها استانداردهای طراحی را رعایت نمی کنند. این شرکت گفت که این امر را به اداره هواپیمایی فدرال اطلاع داده و در تلاش است تا علت این مشکل را مشخص کند.
برای اولین بار این موضوع توسط The Air جریان گزارش شده است ، که می گوید این اولین نمونه شناخته شده از مشکل ساختاری بیشتر بدنه فیبر کربن هواپیما است و باعث شد Boeing به خطوط هوایی 787s را به هواپیما اعلام کند.
787 ، که بوئینگ آن را Dreamliner می نامد ، در سال 2011 در بسیاری از شرکت های هواپیمایی وارد سرویس شد و به دلیل اندازه و بازده سوخت در بین شرکت های هواپیمایی محبوب تر شد . بوئینگ تقریباً 1000 دستگاه از آنها را تحویل داده است.
در سال 2013 ، هنگامی که حدود 50 787 هواپیما در خدمت بودند ، هواپیماها پس از گرم شدن بیش از حد بسته باتری دو دستگاه از آنها ، از جمله هواپیمای 787 ژاپن که در فرودگاه لوگان بوستون پارک شده بود ، به مدت سه ماه در سراسر جهان زمین گیر شدند. رگولاتورها پس از طراحی مجدد محفظه بوئینگ در اطراف باتری های یون لیتیوم که برای سیستم های برق کمکی از جمله سیستم الکتریکی در کابین خلبان استفاده می شود ، به 787s اجازه بازگشت پرواز را دادند.
سال گذشته ، خطوط هوایی سنگاپور پس از دریافت بدتر شدن تیغه های فن در بعضی از موتورهای رولز رویس ، سرعت دو مورد از هواپیماهای 787 خود را زمین گیر کرد.