بوئینگ در برخی از 787 هواپیمای مسافربری دوربرد خود در مناطقی که قسمتهایی از بدنه به هم متصل شده است ، نقص ساخت پیدا کرده است ، این آخرین شکست برای سازنده هواپیما است که 737 مکس پس از دو تصادف مرگبار هنوز هم ثابت است .
این شرکت جمعه گفت که هشت هواپیما باید قبل از اینکه اجازه پرواز داشته باشند ، مورد بازرسی و تعمیر قرار بگیرند ، و با شرکت های هواپیمایی تماس گرفت ، که این هواپیماها را از سرویس خارج کردند.
بوئینگ از شناسایی خطوط هوایی درگیر خودداری کرد ، اما شرکت هواپیمایی یونان ایرلاین ، ایر کانادا و سنگاپور ایرلاینز تأیید کردند که هرکدام یک هواپیما برای بازرسی در اختیار زمین قرار گرفته اند.
بوئینگ گفت که “دو مسئله ساخت متمایز” را در قسمت پشت 787 خاص کشف کرده است که بدان معنی است هواپیماها از استانداردهای طراحی برخوردار نیستند. این شرکت گفت که این موضوع را به اداره هواپیمایی فدرال اطلاع داده و در تلاش است تا علت این مشکل را مشخص کند.
این مسئله برای اولین بار توسط The Air Current گزارش شد ، كه اظهار داشت این اولین مورد شناخته شده از یک مشکل ساختاری در بدنه هواپیمای اکثر فیبر کربن است که باعث شد بوئینگ به خطوط هوایی خطوط 787 را زمین بخورد.
787 ، که بوئینگ آن را Dreamliner می نامد ، در سال 2011 در بسیاری از شرکت های هواپیمایی وارد سرویس شد و به دلیل اندازه و بازده سوخت در بین شرکت های هواپیمایی محبوب تر شد . بوئینگ تقریباً 1000 دستگاه از آنها را تحویل داده است.
در سال 2013 ، هنگامی که حدود 50 787 هواپیما در خدمت بودند ، هواپیماها پس از گرم شدن بیش از حد بسته باتری دو دستگاه از آنها ، از جمله هواپیمای 787 ژاپن که در فرودگاه لوگان بوستون پارک شده بود ، به مدت سه ماه در سراسر جهان زمین گیر شدند. رگولاتورها پس از طراحی مجدد محفظه بوئینگ در اطراف باتری های یون لیتیوم که برای سیستم های برق کمکی از جمله سیستم الکتریکی در کابین خلبان استفاده می شود ، به 787s اجازه بازگشت پرواز را دادند.
سال گذشته ، خطوط هوایی سنگاپور پس از دریافت بدتر شدن تیغه های فن در بعضی از موتورهای رولز رویس ، دو هواپیمای 787 خود را زمینگیر کرد.