سهام هواپیمایی روز دوشنبه پس از سرمایه گذاری روی نماد وارن بافت گفت که سهام شرکت خود را در چهار شرکت اصلی حامل ایالات متحده واگذار کرده است.
سهام در شرکتهای هواپیمایی آمریكا ، دلتا ایر لاینز و هواپیمایی یونایتد هر روز حداقل 14 درصد از روز دوشنبه سقوط كردند پس از آنكه میلیاردر بركشایر هاتاوی رئیس میلیاردر گفت كه كنگلومره وی كاملاً از سرمایه گذاری های خود در آنها صرف نظر كرده است. بركشایر همچنین سهام خود را در جنوب غربی كاهش داد ، كه سهام آن به میزان 9.3 درصد كاهش یافت
بافت گفت که این بیماری همه گیر خطرات طولانی مدت را برای خطوط هوایی ایجاد می کند و از این سوال که آیا مسافران پس از پایان بحران ، پرواز به همان میزان پرواز را انجام خواهند داد یا خیر. Berkshire Hathaway قبلاً 11 درصد دلتا ، 10 درصد آمریکایی و Southwest و 9 درصد یونایتد را در اختیار داشت.
بافت ، 89 ساله ، روز شنبه در نشست سالانه شرکت گفت: “دنیا برای خطوط هوایی تغییر کرده است. مطابق CNBC . “من نمی دانم که آیا آمریکایی ها اکنون عادات خود را تغییر داده اند یا به دلیل طولانی مدت عادات خود را تغییر می دهند.”
سهام آمریكا از ساعت 12:32 بعد از ظهر در ساعت 9/57 دلار از 10 درصد تخفیف داشت ، در حالی كه سهام یونایتد در 24.10 دلار با 9.4 درصد كاهش یافت. قیمت سهام Delta اخیراً 9.2 درصد در 21.90 دلار بود و در حالی که Southwest 7.8 درصد کاهش یافته و به 26.95 دلار رسیده است.
افشای بافت جدیدترین نشانه چگونگی زدودن بحران کورنوویروس صنعت مسافرتی جهانی است که طبق گزارش ها تلاش می کند تا زمینه را برای بهبودی فراهم کند زیرا برخی از کشورها شروع به بازگشایی اقتصادهای خود می کنند.
Getty Images شکل >
این بیماری همه گیر هواپیمایی را مجبور کرد تا تقریباً دو سوم هواپیماهای خود را به دلیل خشک شدن تقاضا برای پروازها به زمین بیاندازد و کشورها محدودیت سفر را اعمال کنند. شرکتهای اصلی حمل و نقل همچنین از کارمندان خواسته اند مرخصی بدون حقوق بگیرند زیرا آنها با تأثیر مالی بحران مقابله می کنند.
خطوط هوایی برای جلوگیری از شیوع ویروس در حالی كه بخش هایی از اروپا و آمریكا شروع به كاهش قفل بندهایی با هدف مهار این بیماری كرده اند ، مانند مجبور كردن مسافران به پوشیدن ماسك صورت یا مسدود كردن صندلی های میانه ، اقداماتی انجام داده اند.
الکساندر دو یونونیاک از انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی به آسوشیتدپرس گفت: اما هواپیماهای هواپیمایی هنوز هم باید حداقل 70 درصد از کرسی های اکثر پروازها را برای شکستن مسکن پر کنند. وی گفت ، اگر مجبور شوند بسیاری از صندلی ها را حذف یا مسدود کنند ، حامل ها می توانند 50 درصد قیمت را افزایش دهند.
با سیم پست
به اشتراک بگذارید: Facebook > Twitter

صفحه تلنگر

WhatsApp Email > کپی کنید