در حالی که اطلاعات نادرست انتخابات به صورت آنلاین ادامه داشت ، فیس بوک روز چهارشنبه اعلام کرد که ممنوعیت تبلیغات سیاسی پس از انتخابات احتمالاً یک ماه دیگر ادامه خواهد داشت ، این امر نگرانی از مبارزات انتخاباتی و گروه های مشتاق برای دستیابی به رای دهندگان برای مسابقات مهم سنای جورجیا در ژانویه را ایجاد می کند.
فیس بوک ، که اعلام کرد ممنوعیت به عنوان بخشی از اقدامات مبارزه با اطلاعات نادرست و سایر سوuses استفاده ها در سایت خود ، قبلا گفته بود این ممنوعیت حداقل یک هفته ادامه خواهد داشت اما می تواند تمدید شود. به نظر می رسد Alphabet’s Google همچنان از تحریم تبلیغات سیاسی پس از انتخابات پیروی می کند.
“در حالی که چندین منبع برنده ریاست جمهوری را پیش بینی کرده اند ، ما هنوز هم معتقدیم که کمک به جلوگیری از سردرگمی یا سو abuse استفاده در سیستم عامل ما مهم است” ، فیس بوک در ایمیلی که توسط رویترز مشاهده کرد ، به تبلیغ کنندگان گفت: تبلیغ کنندگان انتظار دارند مکث یک ماه دیگر ادامه یابد. اگرچه “ممکن است فرصتی برای ازسرگیری این تبلیغات زودتر وجود داشته باشد.”
ادعاهای بی اساس در مورد انتخابات این هفته در شبکه های اجتماعی بازتاب یافت ، زیرا پرزیدنت ترامپ همچنان به اعتراض به صحت نتیجه ، حتی در حالی که مقامات ایالتی هیچ تخلف قابل توجهی گزارش نکردند و کارشناسان حقوقی هشدار دادند که او فرصت کمی برای لغو رئیس جمهور منتخب دموکرات جو بایدن دارد پیروزی.
Google از پاسخ دادن به س questionsالات مربوط به مدت زمان مکث تبلیغات خودداری کرد. سخنگوی گوگل پیش از این گفته بود كه این شركت براساس عواملی مانند زمان لازم برای شمارش آرا و وجود ناآرامی های داخلی ، ممنوعیت را لغو خواهد كرد.
ممنوعیت ها به این معنی است که سیستم عامل ها در حال حاضر تبلیغات انتخاباتی را نمی پذیرند پیش از دو مسابقه دور دوم سنای ایالات متحده در جورجیا که می تواند در مورد کنترل آن اتاق تصمیم بگیرد.
مارک جابلونوفسکی ، مدیر عامل DSPolitical ، یک شرکت دیجیتال که با اهداف دموکراتیک کار می کند ، گفت: “این کاملا ما را محکوم می کند.”
“اریک ویلسون ، استراتژیست دیجیتال جمهوری خواه ، که گفت فکر می کند نگرانی شرکت ها در مورد تبلیغات در مورد نتیجه انتخابات نیازی به ممنوعیت اساسی ندارد ، گفت:” آنها اساساً بقیه مراحل سیاسی را به گروگان می گیرند. ” وی افزود: “این چیزی است که شایسته چاقوی جراحی است و آنها از یک تبر زنگ زده استفاده می کنند.”
شرکت های رسانه های اجتماعی از گفتن اینکه چه زمانی دیگر اقدامات “شکستن شیشه” را برداشته اند ، خودداری کردند برای جلوگیری از اطلاعات نادرست در انتخابات و خواستار خشونت در پست های پرداخت نشده ، مانند محدودیت های توزیع فیلم های زنده و تنزل مقامات فیس بوک در محتوای سیستم های آن پیش بینی ممکن است اطلاعات نادرستی باشد .
اندی استون ، سخنگوی فیس بوک گفت که این اقدامات اضطراری دائمی نخواهند بود ، اما افزود که بازگشت مجدد “قریب الوقوع نیست”.
وانیتا گوپتا ، مدیر اجرایی كنفرانس رهبری برای حقوق مدنی و انسانی گفت: “واقعیت در حال حاضر است كه ما از منطقه خطر عبور نمی كنیم.”
استراتژیست های دموکرات ، از جمله اعضای کمپین بایدن که با انتقاد از توییتر فیس بوک انتقاد کردند ، این هفته گفت که شرکت های رسانه های اجتماعی هنوز به طور موثری با گسترش دروغ های ویروسی مبارزه نمی کنند.
در یک گروه فیس بوک که در روز یکشنبه ایجاد شد ، و به سرعت به بیش از 350،000 عضو در روز سه شنبه افزایش یافت ، اعضای خواستار بازشماری مجدد در سراسر کشور متهم شدند اتهامات بی اساس در مورد ادعای تقلب در انتخابات و تغییر تعداد آرا در هر چند ثانیه.
نینا یانكوویتس ، یكی از اطلاعات غیرمجاز در مركز ویلسون ، گفت كه وقفه های تبلیغاتی لازم بود ، اگرچه برای مقابله با اطلاعات نادرست كافی نیست.
“واضح است که رئیس جمهور ترامپ فکر نمی کند انتخابات به پایان رسیده است ، بنابراین من فکر نمی کنم که سیستم عامل ها مانند آن رفتار کنند.”