فیس بوک روز چهارشنبه به توسعه دهندگان هشدار داد که بروزرسانی جدیدی برای حفظ حریم خصوصی اپل احتمالاً به توانایی آن برای دستیابی به تبلیغات هدفمند در مقابل کاربران آیفون آسیب می رساند.
این شبکه اجتماعی در یک پست وبلاگ گفت: تغییرات پیش رو در نرم افزار جدید iOS 14 iPhone 14 و Apple اپل می تواند سیستم Audience Network خود را “چنان در iOS 14 ناکارآمد کند که ارائه آن آن معقول نیست.”
این سیستم در حال حاضر به فیس بوک اجازه می دهد تا فعالیتهای خارج از فیس بوک کاربران را با پروفایل خود متصل کند تا بهتر بتواند تبلیغات شخصی شده را ارائه دهد. اما با کاهش دو برابر اپل در نرم افزار جدید iPhone خود ، ابزار Facebook محدود خواهد بود.
فیس بوک با اشاره به بازده سرمایه گذاری برای تبلیغات ، گفت: “به دلیل کاهش توانایی تبلیغ کنندگان در هدف گذاری دقیق و اندازه گیری کمپین های خود ، برنامه نویسان برنامه و ناشران باید انتظار CPM های پایین تر در شبکه مخاطبان و احتمالاً سایر شبکه های تبلیغاتی را در iOS داشته باشند.” .
در آزمایش داخلی ، فیس بوک گفته است که “بیش از 50٪ کاهش ناشر شبکه مخاطبان هنگام شخصی سازی” از معادله دیده شده است و افزود که “در واقعیت ، تأثیر شبکه مخاطبان در iOS 14 ممکن است. خیلی بیشتر. ”
این شرکت در انتهای یادداشت خود مشكلات نه چندان نامحسوسی را در اپل گرفت و گفت “ما می دانیم كه iOS 14 به بسیاری از توسعه دهندگان و ناشران ما در زمان سختی برای مشاغل آسیب می رساند.” بسیاری از این مشاغل کوچک هستند که برای حمایت از معیشت خود به تبلیغات وابسته هستند. ”
این دو ضربه تند وشدید زدن که شبکه اجتماعی دارد گرفته شده در Apple در هر هفته. هفته گذشته ، فیس بوک فاش کرد که سازنده آیفون از پرداخت هزینه های سنگین خود برای برنامه ای که فیس بوک در حال اجرا بود برای کمک به مشاغل کوچک در طول همه گیری در طی همه گیری از طریق رویدادهای آنلاین خودداری کرد.
“ما از اپل خواسته ایم كه مالیات فروشگاه App 30٪ خود را كاهش دهد یا به ما اجازه دهد كه Facebook Pay را ارائه دهیم تا بتوانیم تمام هزینه های مشاغل درگیر در COVID-19 را جذب كنیم” ، رئیس Fidji Simo رئیس برنامه Facebook در بیانیه ای گفت. “متأسفانه ، آنها هر دو درخواست ما را رد کردند و به [مشاغل کوچک] فقط 70 درصد از درآمد سخت آنها پرداخت می شود.”
سهام فیس بوک بعد از ظهر چهارشنبه با وجود خبر iOS 14 ، 5.4 درصد افزایش یافت ، زیرا سرمایه گذاران به دنبال شرکت اطلاعیه که قابلیت های دم الکترونیکی خود را در برنامه های Facebook و Instagram خود گسترش می دهد.