مصرف کنندگان چینی بیش از 100 میلیارد دلار در جشنواره امسال خرید روز مجردها هزینه کردند و این نشان دهنده بازگشت مصرف در هنگام بهبود چین از بیماری ویروس کرونا و مخاصمه اقتصاد است.
از اول نوامبر تا 11 نوامبر ، خریداران 498.2 میلیارد یوان (75.1 میلیارد دلار) برای Taobao و Tmall ، سیستم های تجارت الکترونیکی هزینه کردند توسط علی بابا ، بزرگترین شرکت تجارت الکترونیک چین اداره می شود .
پس از اینکه علی بابا برای اولین بار دوره فروش خود را در این سال تمدید کرد ، به دلیل تلاش برای افزایش فروش برای بازرگانانی که تحت تأثیر همه گیر ویروس کرونا قرار دارند ، رقم فروش نهایی بیش از 38.4 میلیارد دلار در سال گذشته بود.
در سیستم عامل رقیب JD.com ، فروشندگان در همین مدت 271.5 میلیارد یوان (40.9 میلیارد دلار) فروش داشته اند.
جشنواره سالانه خرید روز مجردها ، بزرگترین جشنواره در نوع خود ، تخفیف های سخاوتمندانه را برای خریداران از محصولات تازه ، از محصولات تازه گرفته تا محصولات لوکس به خریداران ارائه می دهد.
بازرگانان بزرگ و کوچک ، از فروشگاه های آنلاین کوچک گرفته تا مارک های بین المللی مانند اپل ، نایک و لورآل ، با کاهش قیمت محصولات خود در جشنواره شرکت می کنند.
جشنواره سالانه خرید به عنوان یک فشارسنج برای مصرف در چین از نزدیک مشاهده می شود. Alibaba ، پیشگام جشنواره خرید ، اولین فروش روز مجردها را در سال 2009 برگزار کرد. طی دهه گذشته ، بونزا خرید به بزرگترین فروش جهانی جمعه سیاه و دوشنبه سایبری در ایالات متحده تبدیل شده است.
جشنواره Singles ’Day به این ترتیب نامگذاری شده است زیرا روز اصلی خرید در 11 نوامبر (11 نوامبر) برگزار می شود ، زمانی که به صورت عددی 11/11 نوشته می شود ، به” شاخه های برهنه “شباهت دارد ، یک عبارت چینی برای مجرد و غیر متصل.