اسپوتیف با توافق نامه های متنوع ، چند میلیون دلاری برای پادکست های جو روگان ، کیم کارداشیان و کارگردان ورزشی بیل سیمونز امضا کرده است – اما یک تحلیلگر رسانه پیش بینی می کند که غول پخش کننده موسیقی به احتمال زیاد شاهد بازگشت سرمایه خود نخواهد بود. .
بهار امسال نزدیک به 200 میلیون دلار برای شرکت محبوب پادکست ورزشی Simmon ، ” رینگر ” و بیش از 100 میلیون دلار برای حقوق اختصاصی Rogan” تجربه جو Rogan. ” در ماه گذشته ، آن را به یک معامله وزوز با کیم کارداشیان غربی برای یک پادکست اصلی در مورد اصلاح عدالت کیفری ، و همچنین یک با DC Comics برخورد کنید >
معاملات منحصر به فرد باعث شده است كه تماشاگران رسانه بتوانند موازي بين Spotify و غول جريان فيلم نتفليكس داشته باشند و سهام اين شركت موسيقي را از اواسط ماه مه تا 70 درصد افزايش دهند و بيش از 20 ميليارد دلار به بازار آن اضافه كنند.
اما علیرغم حجم برنامه نویسی اصلی ، یوجر گفت واحد پادکست اسپوتیفیف “درآمد زیادی نخواهد داشت” و روز دوشنبه سهام خود را به “زیرمجاز” کاهش داده است.
Jup گفت: “کشیدن موازی بین Spotify در انتقال به پادکست های منحصر به فرد اصلی با حرکت موفقیت آمیز نتفلیکس به سریال های تلویزیونی و فیلم های منحصر به فرد ، امری جالب توجه است.” با این حال ، اوضاع حداقل به یک روش بسیار مهم شباهت ندارند – مصرف کنندگان برای گوش دادن به پادکست های اختصاصی ، مجبور نیستند برای یک اشتراک Spotify هزینه بپردازند. آنها فقط نیاز به بارگیری برنامه دارند. به این ترتیب ، دقیقاً برعکس آنچه نتفلیکس انجام داد. ”
بر خلاف Netflix ، که برای ابتدایی ترین عضویت در آن 8.99 دلار در ماه هزینه دارد ، Spotify با تبلیغات رایگان و 9.99 دلار در ماه بدون تبلیغات رایگان است. یوجر توضیح داد که در صورت پیروی از نتفلیکس از دفترچه بازی Spotify ، یعنی ساختن این نمایش رایگان به این امید که مصرف کنندگان برای تماشای غیر انحصاری مشترک شوند ، مجدداً ابراز می کند که بازار “مجازات شدیدی” داشته باشد.
را ببینید همچنین
قرارداد پادکست جو روگان با Spotify احتمالاً بالغ بر 100 میلیون دلار ارزش دارد
معامله بلاک چین Spotify برای به دست آوردن پادکست معروف جو Rogan به گزارش …
مسائل پیچیده تر برای Spotify چشم انداز رقابتی است. بر خلاف Netflix ، Spotify رقبای واقعی با دلارهای بزرگ دارد که به احتمال زیاد به شرکت سوئدی اجازه نمی دهند سهم گسترده ای از بازار را بدست آورد.
“اگر پادکست ها زود هنگام هستند فرصت مرحله ای با چنین پتانسیل بزرگی برای هدایت سایر تأثیرات شبکه پایین دست ، آیا واقعاً معتقدیم رقبایی همچون اپل ، آمازون ، گوگل و Tencent فقط به صورت منفعلانه ایستاده و اجازه می دهند که Spotify با آن فرار کند؟ اینها رقبای بسیار قدرتمندی هستند. ”
” می توان تصور کرد همه چیز را می خواند تیتر است. که یکی از آنها ابتکار جدی پادکست خود را آغاز کرده است تا باعث شود تا امروز بازار برای میزان موفقیت احتمالی Spotify در اینجا ، دوباره فکر کند که چقدر حاضر به پرداخت است. ”
Spotify نظری نداد.