اگر Uber و Grubhub موافقت کردند که ادغام شوند ، ممکن است با تنظیم کننده ها در واشنگتن نسبت به گذشته با مقامات محلی در نیویورک راحت تر باشند – اما این حرف چندانی نمی گوید.
منابع خبری نزدیک به اوضاع گفتند: این غول تپنده هنوز به مقامات ضد انحصار وزارت دادگستری در مورد چشم انداز آن برای گرفتن مجوز برای دستیابی به گروبوب نزدیک نشده است. این به رغم این واقعیت است که پیوند 6 میلیارد دلاری کلونی را برای تحویل غذا ایجاد می کند که بیش از نیمی از بازار را در سراسر کشور کنترل می کند.
تأخیر احتمالاً به این دلیل است که مذاکرات ادغام ، که سال گذشته برای اولین بار آغاز شد ، قبل از ورود coronavirus به ایالات متحده ، از هم پاشیده شده بودند ، تجارت رستوران ها را افزایش داده و نیاز فوری به خدمات تحویل غذا را در برخی بازارهای کلیدی برانگیخته است.
یک منبع درمورد مذاکرات به پست گفت: “این توافق نامه مرده بود.”
اکنون ، این واقعیت است که شرکت ها هستند به دنبال ادغام هستند در میان افزایش تقاضا ، ممکن است آنها را با مقامات آمریکایی در وضعیت ناخوشایندی قرار دهد.
دیوید سیسیلین ، نماینده ایالات متحده (D-RI) ، که ریاست کمیته زیرمجموعه ضد انحصار مجلس برای بخش فناوری را دارد ، پیشنهاد پیشنهادی Uber را “سطح پایین سودآوری همه گیر” نامید. در همین حال ، شورای شهر نیویورک این هفته هزینه تحویل بسته به میزان 20 درصد این لایحه در هر شرایط اضطراری به دستور دولت
با این وجود ، خودی گفته است که مجریان ضد انحصاری DOJ نیز ممکن است حداقل در یک جبهه مهم دلسوز باشند: در حالی که رستوران ها مدت هاست که برنامه های تحویل غذا مانند Uber Eats و Grubhub را ممنوع کرده اند و آنها را از افزایش قیمت روی سکوهای خود ممنوع می کند تا سفت و سخت خود را جبران کنند. یک منبع نزدیک به وزارت دادگستری گفت که احتمالاً توسط وزارت امور خارجه به عنوان یک موضوع مربوط به ادغام در نظر گرفته نمی شود.
به گفته یک منبع نزدیک به فدراسیون ، این فکر این است که Uber و Grubhub هم چنین محدودیت هایی را برای قیمت گذاری در رستورانها اعمال می کنند ، چه آنها ادغام شوند یا نه.
به همین ترتیب ، ماکان دلبراهیم ، رئیس اجرای قانون ضد انحصار عمومی ، به اصطلاح “داروهای رفتاری” را به کار گرفته است که به جای مجبور کردن واگذاری ها ، کنترل رفتارهای شرکتی را کنترل می کنند.
این در حالیست که یک ماه پیش دادخواستی در دادگاه فدرال منهتن ارائه شده ادعا می کند که هزینه های برنامه های تحویل غذا باعث افزایش قیمت منو در رستوران های سراسر هیئت مدیره می شود. در واقع ، سوال گسترده تر اینكه آیا برنامه های تحویل هزینه هایی را برای مصرف كنندگان افزایش می دهد ، می توانند دوباره در یك آزمایشی فدرال به Uber و Grubhub برگردند ،
در شهر نیویورک ، سهم Uber از مشاغل تحویل غذا از 17 درصد به حدود 80 درصد می رسد با کسب Grubhub ، با توجه به شرکت تجزیه و تحلیل دوم اندازه گیری دوم.
در سراسر کشور ، شرکت های ترکیبی 55 درصد از مشاغل را در اختیار دارند ، در حالی که Doordash با توجه به شرکت Wedbush Securities ، 35 درصد درصد بزرگترین شرکت خواهد بود.
وزارت دادگستری نگرانی های مربوط به سهم بازار شرکت های ترکیبی را به صورت یک شهر به شهر بررسی خواهد کرد ، و این تعداد در سایر شهرهای کلیدی به همان اندازه مبهوت کننده است: آنها 70 درصد در بوستون ، 65 درصد در میامی خواهند داشت. و 50 درصد در شیکاگو
هربرت هونکامپ ، استاد حقوق در دانشگاه پنسیلوانیا ، متخصص در مسائل ضد انحصار ، گفت: “مقدار زیادی به تعریف بازار بستگی دارد.” به گفته وی ، یک سؤال اساسی این است که آیا رقبا جدا از Uber Eats ، Grubhub و DoorDash جدی گرفته می شوند؟
“اگر دولت تصمیم بگیرد كه بازار محدود به این سه بازیگر اصلی باشد ، این معامله با مشکل روبرو خواهد شد.” هودكامپ گفت: “نوری این ادغام خوب به نظر نمی رسد ، زیرا ما بیشتر به غذای تحویل شده اعتماد می کنیم. “در طول همه گیری.
یک سخنگوی DOJ از اظهار نظر خودداری کرد.
به اشتراک بگذارید: Facebook Twitter

صفحه تلنگر

WhatsApp > Email کپی