یک ماه پس از آنکه یک تانکر نفتی ژاپنی به یک صخره مرجانی برخورد کرد و در جزیره موریس اقیانوس هند پهلو گرفت ، ده ها هزار نفر در خیابان های این کشور کوچک به اعتراض درمورد کار دولت برای نشت نفت ناشی از آن و مرگ ده ها دلفین اعتقاد به مرتبط باشند.
معترضان پرچم کشور را به اهتزاز درآوردند و تابلوهایی با پیام هایی مانند “شما هیچ شرمنده ای ندارید” ، “من کابینه های بهتری را در IKEA دیده ام” و “استبداد سریعتر از COVID-19 در حال گسترش است” را در دست داشتند آسوشیتدپرس گزارش داد . برخی سخنرانان خواستار کناره گیری مقامات دولتی شدند.
“ما به دولت و اطلاعات رقیق شده آنها در مورد مدیریت و پاسخ به نشت نفت اعتماد نداریم” ، فابیولا مونتی ، 33 دانشمند زیست محیطی موریتیایی ، به رویترز .
“هرگز این همه مردم را در خیابان ندیده ام. این زیبا است ، “نویسنده محلی خلیل کاسیمالی توئیت کرد. او در پیشنهادی توئیت جداگانه تقریباً 10٪ از جمعیت جزیره در این اعتراض شرکت کردند.
تظاهرات های دیگری در خارج از کمیسیون عالی موریس در لندن و در پاریس و پرت ، استرالیا گزارش شده است. هیچ اظهار نظری از سوی دولت موریس صورت نگرفت.
جهانگردی یک صنعت مهم در موریس است و نشت نفت ضربه قابل توجهی به بیماری همه گیر ویروس کرونا ، که سفرهای بین المللی محدودی دارد ، وارد کرد. این سوخت به تالاب ماهبورگ نشت کرد و یک منطقه تالاب محافظت شده و یک جزیره کوچک که یک پناهگاه پرنده و حیوانات وحشی بود ، بهم ریخت. داوطلبان غیرنظامی روزها تلاش کردند تا آسیب را به حداقل برسانند.

همچنین مراجعه کنید h4>

بیش از ده دلفین مرده پس از نشت روغن در ساحل شسته می شوند h3>

بعضی از حیوانات وقتی که بودند صدمات خونریزی داشتند …

مقامات روز جمعه گفتند که حداقل 39 دلفین در ساحل شسته شده اند ، اما هنوز مشخص نیست چه چیزی آنها را کشته است. در معاینات دو لاشه علائم آسیب دیدگی دیده شد اما هیچ اثری از روغن در بدن آنها وجود نداشت. انتظار می رود نتایج 25 کالبد شکافی دیگر طی روزهای آینده منتشر شود.
سقوط هواپیمای MV Wakashio در تاریخ 25 ژوئیه اولین بار بود که یک روغن سوخت جدید سولفایر کم ، که برای کاهش آلودگی هوا معرفی شده بود ، ریخته شد. کارشناسان می گویند هنوز اثرات طولانی مدت انتشار این نوع سوخت مشخص نیست. سوخت باقیمانده قبل از اینکه به دو نیم شود از کشتی آسیب دیده خارج شد.
ساکنان و متخصصان محیط زیست خواستار تحقیقات در مورد چرایی کشتی مایل در مسیر حرکت نیستند. ناخدا و افسر اول آن دستگیر و به اتهام “به خطر انداختن ناوبری ایمن” متهم شدند.