نام تجاری پوشاک Patagonia در فضای باز تبلیغات خود را در Facebook و برنامه اشتراک عکس فیس بوک ، Instagram ، متوقف خواهد کرد و آن را تبدیل به آخرین شرکت برای پیوستن به یک کمپین تحریم سازماندهی شده توسط گروه های مدنی ایالات متحده می کند.
“ما تمام تبلیغات را در فیس بوک و اینستاگرام ، بلافاصله ، حداقل تا پایان ماه ژوئیه ، در انتظار اقدام معنادار از غول رسانه های اجتماعی ، بیرون خواهیم کشید.” بازاریابی ، کوری بایرز.
کمپین Stop Hate for Profit هفته گذشته توسط چندین گروه حقوق مدنی ایالات متحده آغاز شد و گفتند که این شبکه اجتماعی برای جلوگیری از گفتن نفرت بر روی سیستم عامل های خود اقدامات بسیار کمی انجام می دهد.
پاتاگونیا ، که در گذشته از لحاظ سیاسی بسیار پر صدا بوده است ، به شرکت ها می پیوندد از جمله نام تجاری تولیدکننده پوشاک VF Corp.’s North Face ، تجهیزات تفریحی ، یا REI ، و استخدام شرکت Upwork در مکث تبلیغات Facebook. سخنگوی شرکت VF به رویترز گفت سایر مارک های موجود در سبد سهام خود به طور جدی در مورد اینکه آیا همان اقدامی را انجام می دهند بحث می کنند.
یکی از توئیت های پاتاگونیا گفت: “از انتخابات مطمئن گرفته تا همه گیر جهانی و عدالت نژادی ، سهام زیادی برای نشستن عقب است و اجازه می دهیم این شرکت همچنان در انتشار اطلاعاتی و ایجاد ترس و نفرت همدست باشد.” >
این پیگیری درگذشت جورج فلوید ، مرد سیاه پوست است که در زندان پلیس درگذشت ، که اعتراضات جهانی را علیه نژادپرستی و وحشیگری پلیس برانگیخته است. فلوید پس از آنکه یک افسر پلیس مینیاپولیس نزدیک به هشت دقیقه زانو زد ، در حالی که وی را در 25 مه بازداشت کرد ، زانو زد.
مدیرعامل فیس بوک ، مارک زاکربرگ ، پس از شرکت مورد انتقاد قرار گرفت ، برخلاف توییتر ، تصمیم گرفت که در مورد اعتراضات در مورد پست التهابی رئیس جمهور ترامپ اقدامی نکنید.
کارولین اورسون ، معاون رئیس گروه تجاری جهانی فیس بوک ، روز دوشنبه در بیانیه ای گفت: “ما کاملاً به تصمیم هر مارک احترام می گذاریم ، و همچنان بر روی کار مهم حذف گفتار نفرت و ارائه اطلاعات انتقادی رای گیری متمرکز می شویم.” “گفتگوهای ما با بازاریابان و سازمان های حقوق مدنی درمورد این است که چگونه با هم می توانیم نیرویی برای خیر باشیم.”
به گفته eMarketer ، فیس بوک دومین پخش کننده تبلیغ دیجیتال ایالات متحده پس از گوگل است.
پاتاگونیا و شرکت VF فوراً به سؤالات رویترز درمورد میزان هزینه آنها در تبلیغات فیس بوک پاسخ ندادند.