ویرجین آتلانتیک ، هواپیمایی که توسط بازرگان بریتانیایی ریچارد برانسون تأسیس شده است ، روز سه شنبه برای محافظت در دادگاه ورشکستگی ایالات متحده تشکیل شد ، زیرا تلاش می کند از همهگیری ویروس که صنعت صنعت هواپیمایی را مختل می کند ، جان سالم به در ببرد.
شرکت هواپیمایی پس از طی مراحل اقدامی در انگلستان ، فصل 15 را در دادگاه ورشکستگی فدرال ایالات متحده در نیویورک تشکیل داد.
سخنگوی ویرجین آتلانتیک گفت که تشکیل پرونده ورشکستگی بخشی از یک روند دادگاه در انگلستان برای انجام یک برنامه بازسازی است که شرکت هواپیمایی ماه گذشته اعلام کرد. وی گفت که این روند توسط اکثریت طلبکاران هواپیمایی انجام می شود و این شرکت امیدوار است در ماه سپتامبر از این روند بیرون بیاید.
یک حقوقدان ویرجین آتلانتیک در دادگاهی گفت که این شرکت به یک دستور از دادگاه ایالات متحده احتیاج دارد تا شرایط تغییر ساختار در ایالات متحده اعمال شود.
خطوط هوایی در درجه اول یک اپراتور مسافت طولانی ، از جمله پروازها بین ایالات متحده و ایالات متحده است. پرواز در ماه آوریل به دلیل بیماری همه گیر متوقف شد و فقط پروازها در ماه ژوئیه از سر گرفت. این پایگاه در فرودگاه گاتویک لندن بست و حدود 3500 شغل را قطع کرد.
برانسون در اوایل سال جاری از دولت انگلیس برای کمک های مالی درخواست کرد – حتی گفت که او اقامتگاه تفریحی جزیره کارائیب را به عنوان وثیقه برای وام متعهد می کند – اما رد شد.
ماه گذشته ، ویرجین آتلانتیک اعلام کرد که برای جمع آوری 1.2 میلیارد پوند (نزدیک به 1.6 میلیارد دلار با نرخ ارز فعلی) از منابع خصوصی ، از جمله 200 میلیون پوند از گروه ویرجین برانسون ، توافق کرده است.
Delta Air Lanta مستقر در آتلانتا ، که 49 درصد از هواپیمایی این کشور را در اختیار دارد ، موافقت کرد تا پرداخت های بدهی خود را به تعویق بیاندازد ، و صندوق پرچین دیویدسون کامپنر موافقت کرد که به Virgin Atlantic 170 میلیون پوند قرض دهد. ویرجین آتلانتیک همچنین تحویل هواپیماهای ایرباس را به تعویق انداخت.
اقدامات دادگاه ویرجین آتلانتیک در پی ثبت نام ورشکستگی در ایالات متحده توسط دو شرکت هواپیمایی بزرگ آمریکای لاتین ، لاتام و اویانکا و توسط Aeromexico مکزیک از زمان شروع این بیماری همه گیر. خواهر هواپیمایی ویرجین ویرجین استرالیا برای حمایت از طلبکاران در کشور خود در ماه آوریل درخواست داد
خطوط هوایی در اثر شیوع تاج ویروس که منجر به محدودیت مسافرت شده است مورد هجوم قرار گرفت و بسیاری از مردم را ترس از پرواز ترك كرد. انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی ، یک گروه تجاری برای هواپیمایی جهانی ، تخمین می زند که این صنعت در سال جاری 84 میلیارد دلار از دست بدهد و درآمد آن از سطح سال 2019 نصف شود.
برانسون 10٪ از سهام خود را در ویرجین استرالیا تأسیس و هنوز هم در اختیار دارد ، که اعلام کرد قصد دارد یک سوم از نیروی کار خود را به عنوان بخشی از بازسازی خود به ترازو بازگرداند.
شرکت هواپیمایی ، دومین شرکت هواپیمایی استرالیا ، به دنبال حمایت از ورشکستگی بود و مدیر آن Deloitte وارد توافق نامه ای برای فروش شرکت هواپیمایی به سرمایه گذاری مستقر در بوستون Bain Capital شد. این توافق نامه برای تأیید نهایی در جلسه ای از طلبکاران ویرجین که 7 میلیارد دلار استرالیا (5 میلیارد دلار) بدهکار هستند ، طی چند هفته انجام خواهد شد.