مارک های اسباب بازی های قدیمی مانند Care Bears و Monopoly در حالی از قفسه ها پرواز می کنند که والدین به کودکانی دست پیدا می کنند که بچه هایشان را در حین ویروس کرونا مشغول نگه داشته باشند.
فروش کامیون های Tonka ، Lincoln Logs ، Care Bears و Lite Brite در ماه های اخیر به قدری سریع بوده است که شرکت سازنده آنها اکنون تخمین می زند که درآمد آن نسبت به سال 2019 19 درصد بیشتر شود.
جی فورمن ، مدیر اجرایی Basic Fun ، كه چهار مارك اسباب بازی كلاسیك را می سازد ، گفت: “ما تصور می كردیم كه درآمد ما امسال به دلیل بیماری همه گیر 20 درصد كاهش یابد.
در همین حال ، فروش همه چیز باربی در سه ماهه دوم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7 درصد افزایش یافت و به Mattel ، صاحب باربی 61 ساله ، اجازه داد انتظارات کاهش یافته وال استریت را برای سه ماه منتهی به ژوئن شکست دهد. .
“گریک جانسون” ، تحلیلگر BMO Capital ، توضیح داد: “در اوقات سخت اقتصادی ، اسباب بازی های یکپارچهسازی با سیستمعامل بسیار بهتر عمل می کنند.” “والدین زیادی وجود دارند که در حال حاضر از نظر اقتصادی کشش دارند و ترجیح می دهند چیزی را که می دانند بخرند.”
تقاضای جراحی برای اسباب بازی های رایج در دهه های 1960 ، 70 و 80 نشان دهنده یک تغییر چشمگیر از ماه مارس است که تعطیلی کارخانه ها در چین والدین قرنطینه ای را مجبور به جستجو در مواردی می کند که کمتر شناخته شده است اسباب بازی های ساخته شده آمریکایی برای نگه داشتن چیزهای خود را در حالی که آنها از خانه کار می کردند.
معضلات تولیدی چین مجبورکننده برنامه اصلی سرگرمی مستقر در بوکا راتن است برای اخراج 10 درصد از نیروی کار خود در روزهای ابتدایی همه گیری. فورمن گفت: اما اکنون فقط برای رسیدگی به حجم اضافی با دو کارخانه اضافی در چین قرارداد بسته شده است.
Basic Fun سال گذشته تقاضا برای اسباب بازی های خود را 20 درصد در Walmart ، 11 درصد در Target و 21 درصد در آمازون افزایش داده است.
اقتصاد خانه نشینی همچنین به افزایش تقاضا برای اسباب بازی های فضای باز منجر شده است ، روندی که شروع کرد به محض اجرای سفارشات در خانه و فقط در ماههای تابستان تسریع می شود. تهیه اسکوتر و تجهیزات زمین بازی با دوچرخه بسیار دشوار شده است ، در حالی که مجموعه های ترامپولین در آمازون ، Dick’s Sporting Goods ، Target و Walmart در تابستان به فروش رسید.
برای Hog Wild Toys مستقر در اورگان ، که اسباب بازی های فعال و نو می سازد ، تقاضا برای وسایل بازی در فضای باز فروش اسباب بازی های مربوط به ورزش خود را 120 درصد افزایش داده است. اسلحه های 10 ساله Atomic Power Popper که به قیمت 15 دلار به فروش می رسند و گلوله های کف را شلیک می کنند ، در 25 درصد فروشگاه های Target به فروش می رسند.
جوش لورزل ، معاون فروش و بازاریابی گفت: “فروش ما دو برابر پیش بینی Target برای ماه آگوست بود.” “و این یک دهه برای ما یک اسباب بازی کلاسیک بوده است.”
جایزه خرید به هاگ وایلد این امکان را داده است تا بیشتر کارمندان خشن خود را بازگرداند.
Basic Fun توانسته است کاهش 20 درصدی حقوق را که در اوایل سال جاری اعمال کرده بود ، بازگرداند ، 22 کارمند خزانه دار را بازگرداند و مدیران بازاریابی و امور مالی اضافی را استخدام کند.
صنعت اسباب بازی از درد COVID در امان نبوده است. به عنوان مثال ، ماتل شاهد كاهش فروش كل سه ماهه دوم خود با 15 درصد افت به “تعطیلات گسترده خرده فروشی و چالش های توزیع” بود. اندرو یانوفسکی ، مدیر بازاریابی WowWee ، گفت: و فروشندگان اسباب بازی که به فروشگاه های مستقل اعتماد می کنند همچنان آسیب خواهند دید.
به عنوان مثال ، اقلام کوچک که معمولاً از ثبت نام خریداری می شوند ، در شش ماه گذشته اقدامات کمی داشته اند.
سازندگان اسباب بازی نیز در نتیجه مشکلات COVID هالیوود رنج می برند. سال گذشته ، برترین اسباب بازی های محبوب بیشتر فیلم های گره خورده بودند ، اما حدود 10 اکران تئاتر – از جمله فیلم های پرفروش مانند “Minions: The Rise of Gru” ، “Ghost Busters: After Life” و “Top Gun: Maverick” – به تأخیر افتاده است.
امسال ماتل با کمبود بالقوه 200 میلیون دلاری فروش فیلم از دست رفته فیلم مواجه است ، در حالی که طبق گفته جانسون از BMO Capital ، هاسبرو در حدود 275 میلیون دلار ضرر خواهد کرد.
با توجه به توقف هالیوود ، بر اساس وب سایت بررسی اسباب بازی TTPM ، اسباب بازی های پر فروش امسال تحت سلطه باربی ، Hot Wheels ، چهره های Lego و Trivial Pursuit در میان سایر مارک های خوب قرار می گیرند.
جیم سیلور ، رئیس TTPM گفت: “این سال بسیار بزرگی برای مارک های کلاسیک خواهد بود ، مواردی که مصرف کنندگان از سالها قبل مانند Play Doh و Monopoly می دانند.”