HONG KONG – انتظار می رود مصرف کنندگان چینی در جشنواره خرید آنلاین روز مجردهای امسال ، ده ها میلیارد دلار برای همه چیز از غذای تازه گرفته تا کالاهای لوکس هزینه کنند ، زیرا کشور از بیماری همه گیر بهبود می یابد.
جشنواره خرید ، که بزرگترین جشنواره جهانی است و هر سال در 11 نوامبر برگزار می شود ، یک اغراق سالانه است که در آن شرکت های تجارت الکترونیکی چین ، از جمله Alibaba ، JD.com و Pinduoduo ، تخفیف های سخاوتمندانه ای را در سیستم عامل های خود ارائه می دهند. سال گذشته ، خریداران 38.4 میلیارد دلار در سیستم عامل تجارت الکترونیکی Alibaba ، Tmall و Taobao هزینه کردند.
جشنواره خرید هر ساله در 11 نوامبر برگزار می شود. این اعداد که با نام های 11.11 یا Double 11 نیز شناخته می شوند ، مانند “شاخه های برهنه” به نظر می رسند ، عبارتی اشاره به کسانی دارد که در چین مجرد و جدا نشده اند. بعداً این روز بعنوان روز مجردها شناخته شد.
جشنواره امسال به عنوان یک فشار سنج مصرف در چین از نزدیک مورد تماشا قرار خواهد گرفت ، این کشور پس از ماه ها شروع به شیوع ویروس کرونا می کند قفل اولیه اوایل سال.
تحلیلگران انتظار دارند مصرف کنندگان چینی هزینه بیشتری را صرف خرید محصولات وارداتی و مارک های لوکس خارجی کنند زیرا بسیاری از گردشگران چینی به دلیل بیماری همه گیر ویروس کرونا و تشدید محدودیت های سفر قادر به سفر بین المللی نبودند.
یک نظرسنجی توسط شرکت مشاوره الیور وایمن نشان داد که 86 درصد از مصرف کنندگان چینی مایل به هزینه های بیشتر یا بیشتر از جشنواره روز مجرد سال گذشته هستند.
مردی از کنار آگهی مربوط به 11 نوامبر عبور می کند روز فروش در پکن ، چین. AP “در حدود شش ماه گذشته ، خانوارهای ثروتمند در واقع پول بیشتری خرج کرده اند” شان شن ، رهبر شایستگی مشتری و استراتژی EY در چین بزرگ گفت. “ما همچنین می بینیم که خرید محصولات بخش لوکس به دلیل محدودیت های سفر بین المللی در حال افزایش است.”
در سال 2018 ، طبق گفته شده ، مصرف کنندگان چینی حدود 770 میلیارد یوان (116.3 میلیارد دلار) برای اقلام لوکس هزینه کرده اند ، که تقریباً یک سوم هزینه های جهانی را تشکیل می دهد ، هر خانوار لوکس مصرف سالانه به طور متوسط ​​80000 یوان (12،089 دلار) گزارش سال 2011 مک کینزی در مورد تجملات.
بر اساس گزارشی از مشاوره Bain & Company ، فروش کالاهای الکترونیکی و محصولات بهداشتی و درمانی نیز انتظار می رود افزایش یابد ، زیرا افراد بیشتری از خانه کار می کنند و در میان بیماری همه گیر به سلامتی خود توجه بیشتری می کنند.
برای کمک به بازرگانان برای مقابله با تأثیر ویروس کرونا ، سیستم عامل های آنلاین به امید افزایش فروش ، دوره جشنواره خرید را در سال جاری تمدید کرده اند.
Alibaba و JD.com ، دو شرکت بزرگ تجارت الکترونیکی کشور ، از 21 اکتبر ، سه هفته قبل از 11 نوامبر ، تخفیف را شروع کردند. برخی از مارک ها و بازرگانانی که قیمت های خود را کاهش دادند ، صدها میلیون یوان رزرو کردند ( دهها میلیون دلار فروش) فقط چند ساعت مانده به جشنواره خرید.
تانگ چنگویی ، مهندس برق که در پکن زندگی می کند ، روز مجردها را فرصتی برای تهیه میان وعده ها و محصولات وارداتی مانند شیر از استرالیا می داند. در آستانه جشنواره ، تانگ 3 جعبه تخم مرغ اردک ، 10 بسته شیر خشک سویا ، دو جعبه ماست ، قهوه و شراب را پیش سفارش داد.
“تانگ” گفت: “من امسال تنقلات بیشتری خریداری می کنم ، زیرا به تازگی به یک آپارتمان جدید نقل مکان کردم و فضای ذخیره سازی کافی برای ذخیره میان وعده های مورد علاقه خود را دارم.” “برخی از این محصولات در تخفیف های روز مجردها واقعا ارزان هستند.”
برخلاف جمعه سیاه و دوشنبه سایبری در ایالات متحده ، روز مجردها در چین فقط معامله های عمیق نیست. علی بابا پیشگام مفهوم Singles ’Day (روز مجردها) بود و در 11 نوامبر سالانه یک جشن سالانه با اجرای مشاهیر برای سرگرمی خریداران برگزار می کند.
شرکت های تجارت الکترونیکی میزان فروش Singles Day را بر اساس مارک ها تقسیم نمی کنند ، بنابراین دشوار است بدانید که چه سهمی به شرکت های خارجی تعلق می گیرد ، اگرچه برخی از شرکت ها ممکن است عملکرد خود را اعلام کنند.
فروش از طریق پخش مستقیم و مراسم سالانه Alibaba بخشی از روند “فروشگاه” است که خرید و سرگرمی را برای جذابیت و جذابیت بیشتر خریداران در آمیخته است.
بازی های کوچک در سیستم عامل های خرید آنلاین خریداران را با تخفیف های عمیق ترغیب می کند در حالی که آنها را ترغیب می کند زمان بیشتری را در برنامه بگذرانند.
“به دلیل COVID-19 ، مارک ها و خرده فروشان تجارت الکترونیکی و تجارت مستقیم را برای رشد اقتصادی دو برابر کرده اند و امسال (روز مجردها) به شدت نشان داده خواهد شد ،” گفت: وانگ شیائوفنگ ، تحلیلگر ارشد در فارستر .
اما در حالی که میلیون ها خریدار ساعت های زیادی را صرف بازی های کوچک به امید چانه زنی های بهتر می کنند ، برخی از آنها به دلیل پیچیدگی های لازم برای به دست آوردن چنین تخفیف هایی ناسازگار هستند.
“لیو ژیرو” ، حسابدار 27 ساله مستقر در پکن ، گفت: “تخفیف های جمعه سیاه معمولاً بهتر و ساده تر است.” “اکنون ، من هنوز هم از دوستانم می خواهم که به من کمک کنند تا در جمعه سیاه چیزهایی را از آمریکا خریداری کنم.”
“قوانین مربوط به تخفیف های روز مجردها اکنون بیشتر و پیچیده تر می شوند”. “من معمولاً پولم را در جمعه سیاه خرج می کنم و در روز مجردها کمتر خرید می کنم.”