بیشتر مردم تصور می كنند كه برنامه ریزان مالی فقط پول را مدیریت می كنند. اما مشاوران غالباً خود را وظیفه یاری رساندن به افراد در مدیریت احساسات خود می دانند. برنامه ریزان مالی اخیراً در این نقش بسیار فعال هستند ، و نه فقط به این دلیل که مشتریان ابراز ترس و عدم اطمینان نسبت به سبد سهام خود دارند. برخی از مشاوران مشتری را به دلیل COVID-19 از دست می دهند.
مرگ مشتری بسیار سخت است. پیامدهای بعدی به همان اندازه چالش برانگیز است. گذشته از انجام یک سری معاملات ، مانند انتقال دارایی به ذینفعان تعیین شده ، مشاوران غالباً از احساسات غمگین عزیزان پشتیبانی عاطفی می کنند.
مشاوران مهارت های بسیاری دارند ، اما تسلی بخشیدن به بستگان آن مرحوم اخیراً خاصیت خاص خود را دارد. حتی باهوش ترین مدیر ثروت می تواند چیزی بگوید که آتش می زند ، اعضای خانواده را در زمانی که به خصوص شکننده هستند ، دور می کند.
آوانی رامنیانی ، یک برنامه ریز امور مالی معتبر در شهر نیویورک ، برنامه آموزشی را ارائه داده است که توسط موسسه بازیابی غم و اندوه ارائه می شود. این جلسات به شرکت کنندگان می آموزد تا به افراد اندوهگین کمک کنند تا از درد عاطفی خود رهایی یابند. رامنیانی گفت: “عمده ترین اقدامات آموزش استفاده از زبان حساس و همدلانه و مقایسه نکردن غم و اندوه شما با آنها بود.” “شما نمی خواهید بگویید ،” من می دانم چه می گذرد. ”
رامانی آنچه را که آموخته بود بعد از درگذشت یک مشتری در اوایل دهه 70 ، از COVID-19 چندی پیش درگذشت. او مرگ را از پسر مشتری که او قبلاً می دانست از آنجا که او حساب کوچکی برای او مدیریت کرده بود ، دریافت
به زودی پسر متوقف شد تماس ها و ایمیل های رامانی را بازگرداند. در حالی که نگران بود ، او بیش از حد به او فشار نیاورد. او می گوید: “او در شوك بزرگی قرار داشت.” “ما به او ایمیل دادیم تا بگوییم که نمی خواهیم زحمت بکشیم و ما در اینجا هستیم تا هر زمان که آماده باشد ، کمک کنیم.” زیرا او تنها ذینفع بود.
هنگامی که پسر ارتباط خود را از سر گرفت ، رامنیانی با وی همکاری کرد تا اسناد مانند گواهی فوت را برای دستیابی به انتقال دارایی به دست آورد. رامانی همچنین برای تأمین هزینه های از جمله هزینه های برنامه ریزی املاک و خدمات نظافت خانه مادر ، وی را از حساب خود واریز کرد.
وقتی خانواده های مشتری با از دست دادن یک دوست عزیز دست و پنجه نرم می کنند ، ممکن است رامانی مشاوره اندوه برای آنها را پیشنهاد کند. او می گوید: “اندوه بسیار شخصی است”. “نقشه راه وجود ندارد. غیرقابل پیش بینی است و مشاوران باید صبور باشند زیرا به طول می انجامد. ”
برای برایان بیببو ، مشاور مالی در ایوان ، اوهایو ، از دست دادن مشتری در دهه 70 به COVID-19 حتی سنگین تر شد زیرا دوستی آنها باعث ایجاد روابط حرفه ای آنها می شود.
Bibp گفت: “این از هیچ جایی بیرون نیامده است.” “برای دو هفته اول [پس از درگذشت] ، بیوه وی شوکه شد.” او از آن زمان به آرامی روحیه خود را بازیابی کرده است. Bibbo می گوید: “شخصیت او به جایی برمی گردد که لبخند می زند و بیشتر می خندد.”
او از مشاورانی که مشتری را گم کرده اند برای برقراری ارتباط با اعضای خانواده استفاده می کند. نه تنها برای تسلیت تسلیت ، بلکه از تقویت تماس های تلفنی ، ایمیل و نامه های دست نوشته ای استفاده کنید بلکه تمایل خود را برای کمک و ارائه خدمات نیز تقویت می کنید.
علاوه بر برگزاری چند جلسه مجازی با بیوه دوستش ، Bibbo ایمیل های گاه به گاه خود را برای او ارسال کرد. به عنوان مثال ، وی نوشت: “فقط به شما اطلاع می دهم که من به شما فکر می کنم. اگر در این دوران دشوار کاری وجود داشته باشد که بتوانم برای شما انجام دهم ، حتی اگر فقط کسی باشد که با او صحبت کند ، من اینجا برای شما هستم. ”
Bibbo می افزاید: صرف یادآوری با او در مورد شوهر مرحومش ، کاملاً مؤثر بوده است. او از داستانهای صمیمانه بی بیبو درباره او قدردانی کرد. او می گوید: “هنگامی که کسی متحمل ضرر شده است ، آنها باید لبخند شما را ببینند و بشنوند.”
به اشتراک بگذارید: Facebook Twitter
صفحه تلنگر
WhatsApp ایمیل کپی >