بحران کوروی ویروس ، جت های جببوی بریتیش ایرویز را به بازنشستگی زودهنگام مجبور کرده است.
شرکت هواپیمایی ناوگان خود را بوئینگ 747s چهار سال پیش از برنامه به دلیل این بیماری همه گیر تقاضای سفر هوایی را کاهش داده است.
الکس کروز ، رئیس و مدیر عامل شرکت بریتانیا ایرویز در یک بیانیه جمعه.
شرکت هواپیمایی گفته است که از قبل 747s را به اتمام رسانده است و برنامه ریزی کرده است که آخرین آنها را در سال 2024 بازنشسته کند. آنها گفتند که آنها سوخت زیادی می خورند و به طور متوسط ​​23 سال سن داشتند. حدوداً 13 سال در میان حاملان اصلی ایالات متحده .
اما COVID-19 آن زمان بندی را تسریع کرد. این بیماری همه گیر خطوط هوایی را با محدودیت های مسافرتی و اقدامات قفل ویرانگر ویران کرده است و بریتیش ایرویز انتظار ندارد این صنعت تا سال 2023 یا 2024 بهبود یابد.
BOAC ، که بعداً به British Airways تبدیل شد ، در سال 1971 پرواز خود را به جت دوقلو معروف به “ملکه آسمان ها” از لندن به نیویورک آغاز کرد. British Airways مدل 747-400 مدرن را در سال 1989 و به ناوگان خود اضافه کرد. از سال جاری هنوز 31 مورد از آنها را در اختیار دارد و آن را به بزرگترین اپراتور هواپیما در جهان تبدیل می کند
بریتیش ایرویز گفت که قصد دارد پروازهای بیشتری را با هواپیماهای مدرن و با سوخت کار کند ، مانند ایرباس A350 و بوئینگ 787 ، در تلاش خود برای دستیابی به “انتشار خالص کربن صفر” تا سال 2050 انجام دهد. اما کروز این تصمیم را نامید. برای بازنشستگی 747s “دل شکسته” و گفت که آنها “همیشه در قلب ما در بریتیش ایرویز جایگاه ویژه ای خواهند داشت.”
“بسیاری از مردم ، از جمله هزاران نفر از همکاران ما در گذشته و حال ، ساعتهای بی شماری را با این هواپیماهای شگفت انگیز گذرانده اند – آنها در مرکز خاطرات بسیاری قرار گرفته اند ، از جمله اولین پرواز طولانی من.” او گفت