اداره حمل و نقل هوایی فدرال روز دوشنبه اعلام كرد كه برای حل مسائل ایمنی دیده شده در دو تصادف كه منجر به كشته شدن 346 نفر شد و در ماه مارس 2019 به زمین سقوط هواپیما منجر شد ، نیاز به چهار تغییر مهم طراحی بوئینگ 737 MAX دارد.
آژانس در حال صدور بخشنامه پیشنهادی در مورد توانایی هوایی برای نیاز به نرم افزار کنترل پرواز به روز شده ، نرم افزار تجدید نظر شده برای پردازش صفحه نمایش برای تولید هشدار ، تجدید نظر در رویه های عملیاتی پرواز خدمه پرواز و تغییر مسیر برخی بسته های سیم کشی است.
اطلاعیه قابل توجه است ، اما هنوز مراحل اصلی دیگری از جمله نهایی کردن مراحل آموزش خلبانی وجود دارد که باید قبل از اتمام 737 MAX پروازها از سر گرفته شود. عموم مردم 45 روز فرصت دارند تا درباره تغییرات اظهار نظر کنند و هنوز مشخص نیست که پروازها تا پایان سال 2020 از سر گرفته می شوند یا خیر.
FAA در گزارشی جداگانه 96 صفحه ای که دوشنبه منتشر شد گفت: “مقدمات مشخص کرده است که تغییرات پیشنهادی بوئینگ در طراحی 737 MAX ، رویه های پروازی و روشهای نگهداری به طور مؤثر مسایل ایمنی مربوط به هواپیما را کاهش می دهد” در دو تصادف کشنده. . بخشنامه هوایی به دنبال تغییرات بوئینگ است
FAA گفت: این تغییرات “وابستگی به عمل خلبان و تأثیر هر گونه شکست احتمالی را به حداقل می رساند.”
بحران ناشی از فروش 737 MAX پرفروش ، برنامه ریز آمریكا را بیش از 19 میلیارد دلار هزینه كرد ، تولید را كاهش داد و زنجیره تأمین آن را به هم زد ، با اینكه تحقیقات جنایی و كنگره همچنان ادامه دارد.
بررسی گسترده FAA بیش از 18 ماه به طول انجامید و شامل کار تمام وقت بیش از 40 مهندس ، بازرس ، خلبان و کارمندان پشتیبانی فنی است. تاکنون ، FAA بیش از 60،000 ساعت بررسی ، آزمایش صدور گواهینامه و ارزیابی اسناد را انجام داده است.
آژانس همچنین پیشنهاد می کند که 737 اپراتور MAX تست سیستم حسگر حمله (AOA) را انجام دهند و قبل از بازگشت هر هواپیما به سرویس ، یک پرواز آمادگی عملیاتی را انجام دهند.
این تغییرات برای جلوگیری از فعال شدن نادرست یک سیستم کلیدی موسوم به MCAS که به هر دو تصادف متصل است ، طراحی شده است تا در صورت دریافت دو سنسور AOA داده های متضاد و اطمینان از خاموش بودن پرواز ، بتواند خلبانان را نسبت به حرکت تثبیت کننده نادرست تشخیص دهد و پاسخ دهد. p>
تغییر سیم کشی تضمین خواهد کرد که MAX مطابق با استانداردهای ایمنی جداسازی سیم FAA است.