شورای شهر نیویورک روز پنجشنبه تمدید قوانین اضطراری را کاهش داد آنچه برنامه های تحویل غذا می توانند از رستوران های سیب بزرگ در هنگام شیوع بیماری شارژ کنند.
صورتحساب هایی را برای برنامه هایی مانند Grubhub و UberEats برای تسهیل سفارش مصرف غذا یا تحویل غذا می پردازد. با ادعا اینکه این امر باعث می شود هزینه سفارشات دریافتی آنها هزینه بیشتری داشته باشد ، می باشد.
شرکت مستقر در شیکاگو ، که صاحب یکپارچه نیز هست ، تبلیغات تبلیغاتی دیجیتالی را در ولسوالی های اعضای شورا که از کلاهبرداری پشتیبانی می کنند ، بیرون برد ، از جمله سخنگوی کوری جانسون ، شورایاران فرانسیسکو موویا و مارک جوناج ، رئیس کمیته تجارت کوچک که پیشرو است. قانون در این آگهی ها ، این محدودیت ها به عنوان “مالیات تحویل مواد غذایی” توصیف می شود که سفارشات خرید را گران تر می کند و مصرف کنندگان را به امضای دادخواست مخالف محدودیت ها تشویق می کند.
جوناج روز پنجشنبه قبل از رأی گیری شورا گفت: “شركتها با تأمین اعتبار این شورا مورد تعرض قرار نمی گیرند.”
مووی افزود: “این یک استراتژی پوچ توسط گروبوب است.” “اگر اینگونه است که آنها می خواهند پول خود را برای شرور دادن به ما خرج کنند ، مردم نیویورک درست از طریق آن می بینند.”
این قانون همچنین ممنوعیتی را به خصوص در مورد عمل Grubhub در مورد شارژ هزینه های سفارشات تلفنی که منجر به اخذ دستور نمی شوند ، گسترش می دهد.