ViacomCBS ، خانه “Survivor” و MTV ، در سه ماهه گذشته شاهد سقوط 12 درصدی فروش بودیم زیرا همه گیر کوراو ویروس 27٪ فروش آگهی را کاهش داد.
اما با رشد در جریان فعالیت شرکت رسانه ای ، کاهش درآمد جبران شد ، که با افزایش مصرف کنندگان بیشتر در هنگام بیماری همه گیر ، درآمد 25 درصد افزایش یافت.
علیرغم کاهش درآمد 12 درصدی ، سود تعدیل شده شرکت 1.25 دلار در سهم درآمد 6.28 میلیارد دلاری پیش بینی تحلیلگران را برای پیش بینی EPS 93 سنت برای درآمد 6.17 میلیارد دلار تنظیم کرده است. سهام با 4.8 درصد افزایش به 27.24 دلار در هر سهم در معاملات اولیه رسید.
درآمد خالص با مبنای غیر تعدیل شده برای سه ماه منتهی به ژوئن با 51 درصد کاهش به 478 میلیون دلار یا 77 سهم رقیق رسید.
مدیرعامل باب باکیش روز پنجشنبه برجسته شد “بهبود متوالی” از بازار تبلیغات همه گیر و خسته از زمان سقوط در آوریل. وی گفت فروش ژوئن “قوی” است و به تحلیلگران گفت که به نظر می رسد که بدترین حالت به پایان رسیده است. وی گفت: “ما انتظار داریم كه سه ماهه دوم از نظر كاهش سالانه پایین باشد.”
این شرکت گفت مشترکین جریان در سراسر خدمات خود ، Showtime ، CBS All Access و PlutoTV ، در دوره منتهی به 30 ژوئن 16.2 میلیون نفر ، در مقایسه با 13.5 میلیون سال گذشته ، 16.2 میلیون نفر رسید. باکیش سریال Showtime سریال اصلی “وطن” ، “میلیارد” و “چی” را برای پخش سریع مشترک ذکر کرد.
اشتراک ها در افزایش سهم 25 درصدی به 489 میلیون دلار در سه ماهه کمک کرد. این شرکت انتظار دارد مشترکان تا پایان سال 2020 به 18 میلیون نفر برسند.
درآمد در بخش فیلم های ViacomCBS ، از جمله Paramount Pictures ، با خشک شدن فروش باکس آفیس به دلیل تعطیلی سینماهای سینمایی ، 26 درصد کاهش یافت و به 647 میلیون دلار رسید.
در جای دیگر ، در بازوی سرگرمی تلویزیون شرکت ، که شامل شبکه CBS است ، به دلیل رکود فروش تبلیغات و پایین آمدن محتوای مجوز از محتوا ، درآمد 22 درصد کاهش یافته است.